Bank Norwegian tarjoaa sinulle lainaa, säästötilin ja kortin

Bank Norwegian tarjoaa sinulle 1000–60 000 € lainaa ilman vakuuksia jopa 15 vuoden takaisinmaksuajalla. Voit hakea lainaa haluamaasi kulutukseen tai esimerkiksi lainojen yhdistämistä varten. Voit myös hakea Bank Norwegian luottokorttia 10 000 € luottorajalla ja avata säästötilin hyvällä 0,75 % korolla.

Bank Norwegian on norjalainen vuonna 2007 perustettu rahoituslaitos. Vuonna 2015 se avasi toimintansa Suomessa. Nykyään pankilla on yli 1,3 miljoonaa asiakasta.

Bank Norwegian logo

Millainen korko lainalla on?

Saat 1000-60 000 euroa lainaa kohtuullisella korolla. Korko vaihtelee 4,99 % – 14,99 % välillä. Se on henkilökohtainen eli se lasketaan jokaiselle hakijalle hakemuksessa esille tulleiden taloudellisten tietojen perusteella.

Lainan todellinen vuosikorko on enintään 24,18 %.

Tuleeko koron lisäksi muita kuluja?

Bank Norwegianin lainassa on muutamia muita kuluja koron lisäksi. Tämä on hyvin yleistä kaikkien lainojen kohdalla. Palvelumaksuja tulee seuraavasti:

  • Aloitusmaksu 90 €
  • Tilinhoitomaksu 5 € kuukaudessa

Kuka voi hakea lainaa?

Sinun tulee täyttää seuraavat ehdot, jotta voit saada lainaa tai hakea luottokorttia:

  • Vähintään 23 vuoden ikä
  • Puhtaat luottotiedot
  • On ollut viimeiset kolme vuotta kirjoilla Suomen väestörekisterissä
  • Riittävät ja säännölliset tulot

Hae lainaa Bank Norwegianilta 1000 – 60 000 € ilman vakuuksia pitkällä maksuajalla.

Kuinka nopeasti lainan saa?

Saat alustavan lainatarjouksen välittömästi hakemuksen lähettämisen jälkeen. Lopullinen lainapäätös tehdään, kun olet lähettänyt kaikki tarvittavat liitteet, esimerkiksi palkkakuitin tai tiliotteen.

Lainahakemus käsitellään heti tai maksimissaan kahden pankkipäivän kuluessa. Hyväksytyn lainapäätöksen jälkeen laina on sinun käytössäsi 1-2 pankkipäivän kuluessa. Saat vahvistuksen sähköpostiisi, kun tilisiirto on tehty onnistuneesti.

Kuinka pitkä laina-aika on?

Laina-aika on 1-15 vuotta. Voit itse päättää sopivan maksuajan lainaa hakiessa. Maksuaikaa on mahdollista muuttaa myös myöhemmin: etenkin nopeampi takaisinmaksu onnistuu.

Lainaa lyhennetään kuukausittain joka kuun 15. päivä.

Voiko lainasummaa korottaa?

Bank Norwegian tarjoaa mahdollisuutta korottaa jo myönnettyä lainasummaa. Voit tehdä hakemuksen lainasumman korottamisesta kirjautumalla pankin nettisivuilla omille sivuillesi. Yleensä asiakkaalta vaaditaan, että hän on hoitanut lainaansa tähän asti moitteettomasti.

Mitä muita ominaisuuksia lainalla on?

Nopeampi lyhennys: Laina on mahdollista maksaa takaisin joko kokonaan tai osittain alkuperäistä suunnitelmaa nopeammin. Tästä ei peritä lisäkustannuksia.

Lyhennysvapaa: Voit hakea lyhennysvapaata kuukautta, jolloin sinun ei tarvitse lyhentää lainaa tai maksaa korkoa. Bank Norwegianilla voit myös tehdä uuden maksusuunnitelman lainalle, kunhan olet siihen asti hoitanut takaisinmaksun kunnolla. Lyhennysvapaan hakeminen sekä maksusuunnitelman tekeminen onnistuu helposti verkossa.

Millainen luottokortti on?

Luottokortille saa jopa 10 000 € luottorajan ja korotonta maksuaikaa. Sillä ei ole lainkaan vuosimaksua. Kortilla voi kerätä joko lentopisteitä tai cashbackia. Se sisältää myös vakuutuksia. Lue tarkemmin Bank Norwegianin luottokortista tästä.

Millainen säästötili Bank Norwegianilla on?

Bank Norwegianin säästötili on suosittu etenkin sen hyvän koron vuoksi. Säästöille saa heti 0,75 % koron. Monissa perinteisten suomalaisten pankkien säästötileissä on tällä hetkellä nollakorko, joten Bank Norwegianin säästötili on erittäin hyvä valinta.

Säästötilillä ei ole minkäänlaisia kuluja kuten vuosimaksua tai nostopalkkioita. Sillä ei myöskään ole nostorajaa eli voit nostaa rahaa tililtä aina halutessasi. Tilillä ei ole määräaikaa, mikä tarkoittaisi tiettyä aikarajaa, jonka rahojen tulisi olla tilillä ennen ensimmäistä nostoa.

Säästötilille voi laittaa juuri sen verran rahaa kuin haluaa. Varat ovat suojattu norjalaisen talletussuojan mukaisesti, sillä pankki sijaitsee Norjassa.

Säästötilin voi avata oman pankin pankkitunnuksilla. Sinun ei tarvitse olla Bank Norwegianin asiakas entuudestaan. Pääset käyttämään tiliäsi joko pankin nettisivuilla omilla sivuillasi tai mobiilisovelluksella.

Millaisia kokemuksia pankista on?

Pankista on pääosin hyviä kokemuksia. Sen palvelutarjontaa pidetään monipuolisena ja hyödyllisenä: samasta paikasta saa lainaa, talletettua säästöjä ja luottokortin ostosten tekemiseen. Moni on miettinyt sen pitämistä ainoana pankkina mutta arjen raha-asioiden hoitoon se ei yksinään sovi: esimerkiksi laskujen maksu ja muu rahaliikenne ei välttämättä toimi pelkän säästötilin kautta ja luottokortin kautta laskujen maksaminen voi tulla kalliiksi.

Asiakkaat tuntuvat pitävän eritoten säästötilin ja luottokortin hyvistä ehdoista. Tilin korko on hyvä ja luottokortille saa noin 6 viikkoa korotonta maksuaikaa.

Jos lainan lyhennykset ovat jostain syystä myöhästyneet, moni on pystynyt neuvottelemaan pankin kanssa maksusuunnitelman, jolloin maksuhäiriömerkintä on voitu välttää.

Ikäviä yllätyksiä on aiheuttanut lähinnä lainan korko. Vaikka pankin korot ovat monia pikalainoja matalammat, niiden todellinen osuus kuukausittaisesta lainanlyhennyksistä tulee monelle yllätyksenä. Osa asiakkaista on maksanut pientä lyhennystä ja luullut varsinaisen lainasumman lyhenevän reippaasti. Todellisuudessa suuri osa pienestä lyhennyksestä on mennyt korkokulujen kattamiseen. Tämän ei kuitenkaan pitäisi tulla asiakkaalle yllätyksenä, sillä tiedot korkojen osuudesta lyhennyksessä on nähtävillä esimerkiksi omilla sivuilla.

Voiko pankki mennä konkurssiin?

Huoli pankin mahdollisesta konkurssista johtuu koronaviruksen aiheuttamasta maailmantilanteesta ja lentoyhtiö Norwegianin huonosta tilanteesta. Pankki ja lentoyhtiö ovat kuitenkin erillisiä yrityksiä: lentoyhtiön mahdollinen huono tilanne ei vaikuta pankin toimintaan. Pankin omistaja on tällä hetkellä ruotsalainen Nordax Bank Ab.

Kaikkien pankkien toimintaan liittyy aina jonkinlaisia riskejä ja ne voivat mennä konkurssiin. Tässä tapauksessa lentoyhtiön tilannetta ei kuitenkaan kannata yhdistää pankin tilanteeseen, sillä ne eivät ole toiminnaltaan kytköksissä toisiinsa.

Bank Norwegianin asiakaspalvelu

Tästä löydät Bank Norwegianin asiakaspalvelun yhteystiedot.

Aukioloajat
Asiakaspalvelu on apunasi arkisin kello 11.00-17.00.

Puhelinnumero
07532 66 200

Yhteydenottolomake
Voit ottaa yhteyttä Bank Norwegianiin pankin sivuilta löytyvän yhteydenottolomakkeen kautta.

Sinua saattaisi kiinnostaa myös seuraavat artikkelimme

Valikko